Bezpieczna kolej - PKP LHS z kampanią „Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych”

  • 23.05.2020, 13:03 (aktualizacja 23.05.2020, 13:12)
  • Marek Madej
loadingŁaduję odtwarzacz...
Aż 98 procent wszystkich wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce wynika z nieostrożności kierowców. Dlatego PKP LHS przygotowała kampanię, której celem jest kształtowanie świadomości kierowców i promowanie bezpiecznych zachowań.

Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że droga hamowania pociągu może wynieść nawet około kilometra. Dlatego odpowiedzialność za bezpieczeństwo podczas przekraczania przejazdów kolejowo-drogowych należy do kierowców. Jako PKP LHS stale modernizujemy naszą infrastrukturę tak, aby dostosować się do najwyższych możliwych standardów bezpieczeństwa. Prowadzimy działania edukacyjne, a dzięki dodatkowemu oznakowaniu przejazdów tzw. żółtą naklejką LHS ułatwiamy kontakt ze służbami ratunkowymi – mówi Prezes Zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Zbigniew Tracichleb.

W ubiegłym roku na kolei w całym kraju doszło do 579 wypadków. Zgodnie ze statystykami Urzędu Transportu Kolejowego prawie 70% z nich stanowią incydenty na przejazdach i przejściach kolejowo-drogowych oraz z udziałem osób znajdujących się na torach w miejscach niedozwolonych. O jedną trzecią wzrosła liczba ofiar śmiertelnych – z 48 osób w 2018 do 66 w 2019 roku.

Najczęstszym błędem kierowców jest lekceważenie znaku „Stop”. Zdarzają się również przypadki wjazdu na tory przy zamykających się rogatkach lub próby ich ominięcia. Najgorzej w krajowych statystykach wypadają przejazdy kategorii D, które nie są wyposażone w sygnalizację świetlną ani w żadne fizyczne ograniczenia przejazdu. Aż 60% ogółu wypadków na przejazdach kolejowych wydarza się właśnie tutaj.

W 2019 roku na przejazdach kolejowo-drogowych PKP LHS nie było ofiar śmiertelnych, 1 osoba została ranna w wypadku, z powodu niezatrzymania kierowcy samochodu osobowego przed przejazdem kolejowo-drogowym.

Chcąc zwiększyć bezpieczeństwo, PKP LHS nie tylko włącza się w działania edukacyjne, ale także prowadzi zakrojony na szeroką skalę program inwestycyjny. Dzięki budowie światłowodu wzdłuż całej linii szerokotorowej na ponad 50 przejazdach pojawi się nowoczesna sygnalizacja. PKP LHS podjęła również decyzję o podwyższeniu kategorii części przejazdów typu D, co oznacza modernizację i uruchomienie sygnalizacji. W latach 2017-2019 zmodernizowano łącznie 22 przejazdy, natomiast do roku 2022 zaplanowano przebudowę kolejnych 30 przejazdów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marek Madej

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe