Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 11:14
Przeczytaj!

Jak rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej?

Odpowiednia widoczność w wynikach wyszukiwana to czynnik decydujący o popularności strony internetowej i liczbie jej odwiedzin. Chcąc zaistnieć w sieci, marki inwestują w działania promocyjne i reklamowe, takie jak pozycjonowanie stron w internecie. Specjaliści SEO nieustannie pracują nad nowymi rozwiązaniami, by jak najdokładniej odpowiadać na zmieniające się wytyczne Google, mającego zdecydowanie największy udział na rynku wyszukiwarek. Choć pozycjonowanie firmy może mieć zróżnicowany przebieg w zależności od celu biznesowego, pewne elementy kampanii SEO mają charakter uniwersalny. Podpowiadamy, od czego zacząć pozycjonowanie.
  • 16.10.2020 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej?

Audyt strony internetowej

Punkt wyjścia do skutecznej optymalizacji serwisu www każdorazowo stanowi jego szczegółowa analiza. Audyt SEO dotyczy zarówno zawartości witryny, jak i tego, w jaki sposób zastała ona zbudowana. Pozwala on wskazać kluczowe obszary wymagające wdrożenia zmian oraz ustalić ich kolejność. Priorytety poszczególnych działań określa stopień, w jakim poszczególne czynniki wpływają ana pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Praktycznie każda oferta pozycjonowania pochodząca od agencji SEO uwzględnia audyt witryny – często darmowy. Na podstawie wniosków po wykonanym badaniu, ustala się scenariusz dalszych działań oraz tworzy szczegółową strategię pozycjonowania firmy w sieci.

Dobór słów kluczowych

Kolejnym elementem składającym się na skuteczne pozycjonowanie stron w internecie jest wybór fraz kluczowych, czyli słów i zapytań, które w najlepszy sposób opisują profil danej firmy lub organizacji. W przypadku sklepu obuwniczego działającego we Wrocławiu będą to takie wyrażenia jak:

- „obuwie Wrocław”,

- „buty damskie Wrocław”,

- „tanie buty Wrocław”,

a także inne, nawiązujące do konkretnego asortymentu, branży obuwniczej oraz lokalizacji. Wybór słów kluczowych to bardzo ważny element rozpoczynający właściwe pozycjonowanie firmy w Google. Do tego etapu należy podejść ze szczególną starannością, korzystając ze specjalistycznych narzędzi SEO. Przydatna będzie również analiza działań konkurencji, szczególnie stron znajdujących się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Nasycenie treści słowami kluczowymi

Po wyselekcjonowaniu fraz należy nasycić nimi zawartość witryny. Można to zrobić na dwa sposoby:

1. Tworząc całkowicie nowe treści na stronę www.

2. Dodając frazy do istniejących tekstów, mając na uwadze ich unikalność.

Należy pamiętać, że słowa kluczowe powinny znaleźć się nie tylko w tekstach, opisach produktów czy artykułach, ale również w innych elementach witryny, takich jak:

- meta-tagi (title, meta description),

- nagłówki h1, h2, h3 itd.,

- nazwa strony, adresy URL.

Pozycjonowanie strony samemu czy z agencją?

Decydując się na pozycjonowanie firmy w internecie, należy pamiętać, że stanowi ono proces ciągły i wielowymiarowy. Choć powyższe czynności mają uniwersalny charakter, to każda kampania SEO wymaga dedykowanych działań oraz narzędzi, dlatego nie warto prowadzić jej metodą prób i błędów. Działania podejmowane bez odpowiedniego doświadczenia mogą spowodować więcej szkody niż pożytku, więc warto powierzyć je ekspertom. Oferta pozycjonowania pozyskana od czołowej agencji uwzględnia nie tylko audyt SEO, ale także najlepsze rozwiązania z punktu widzenia danej firmy. Z pewnością warto z niej skorzystać, mając na uwadze fakt, że w dobie intensywnej konkurencji o wysokiej pozycji w Google czeto decydują detale.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

--- Artykuł sponsorowany ---