Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 00:02
Przeczytaj!

Jak się zmieniło SEO- co dziś nie działa na Twoją stronę internetową?

SEO, czyli proces, który ma na celu osiąganie przez Twoją stronę internetową jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, to zagadnienie dobrze znane wszystkim właścicielom responsywnych stron www. Zazwyczaj nie tworzymy ich ot, tak, dla samej przyjemności z tworzenia, a szczególnie jeśli nasza witryna jest firmowa, czy prowadzimy sprzedaż internetową. Zależy nam na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dlatego też podejmujemy szereg działań, które mają umożliwić, nam osiągniecie tego celu.
  • 14.07.2021 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak się zmieniło SEO- co dziś nie działa na Twoją stronę internetową?

 

Pozycjonowanie stron internetowych- odrobinę o historii

 

Pozycjonowanie strony internetowej to termin wcale nie taki młody, jakby mogło się wydawać. SEO zaczęło intensywnie rozwijać się wraz z samym rozwojem wyszukiwarek, co było oczywistym tego następstwem, już wtedy każdemu zależało, aby jego strona www pojawiła się jako pierwsza, lub jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie pod tą nazwą zaistniało w 2002 roku, co oczywiście nie oznacza, że nie było go wcześniej, inna była jedynie nazwa, która brzmiała web positioning. Cały proces ewoluował i ewoluuje do dzisiaj i z roku na rok, robi się coraz bardziej skomplikowany.

Co zmieniło się w SEO i co dziś nie jest skuteczne?

 

Tak jak wyżej nadmieniono pozycjonowanie to zagadnienie znane od dawna, jednak nie funkcjonuje ono już dzisiaj na takiej samej zasadzie jak na początku. Obecnie, aby nasza firmowa strona internetowa, sklep internetowy, czy blog znalazły się na wysokim miejscu w wyszukiwarce, musimy włożyć w to o wiele więcej pracy, a na efekty, również należy poczekać, ponieważ nie pojawią się one, tak szybko, jak byśmy tego chcieli. Nie należy jednak się zniechęcać, ponieważ sukces w pozycjonowaniu nie jest celem nie do osiągnięcia, nawet dla stosunkowo niewielkich witryn.

Co dziś nie zadziała i na co jest większy nacisk?:

 

  • Po pierwsze tzw. farmy linków, to w dzisiejszych czasach na pewno nie zadziała i nie ma sensu korzystać z tego typu często podejrzanych, niskiej jakości stron internetowych, które służą jedynie do pozyskiwania linków; jeszcze nie tak dawno był to często wykorzystywany zabieg przez właścicieli stron internetowych, z jednego prostego powodu, ponieważ po prostu było to skuteczne. Obecnie jednak roboty wyszukiwarek są już tak zaawansowane że nie dadzą się oszukiwać.

 

  • Po drugie szybkość ma znaczenie, jakiś czas temu szybkość ładowania się stron internetowych na WordPress nie miała większego znaczenia, jeśli chodzi o pozycjonowanie, dzisiaj to jedne z bardzo ważnych czynników, które warunkują o pozycji naszej strony internetowej.

 

  • Po trzecie urządzenia mobilne, wraz z rozwojem technologii zmieniły się również oczekiwania użytkowników, dzisiaj bardzo ważne jest, aby strona internetowa otwierała się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, dlatego powinna być responsywna, to także ważny czynnik wpływający na ranking wyszukiwarki.

 

  • Po czwarte ukrywanie słów kluczowych, roboty wyszukiwarek, oraz algorytmy zmieniły się i znacznie rozwinęły dlatego też zabieg ukrywania słów i fraz kluczowych w tekście np. pisząc je białą czcionką na białym tle, mówiąc kolokwialnie, po prostu nie przejdzie, a nawet próbując wdrażać na naszej stronie www taki zabieg, możemy zostać ukarani przez Google za próbę oszustwa.

 

  • Po piąte brak optymalizacji strony internetowej, nie ma możliwości obecnie uzyskać wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania bez dobrze zoptymalizowanej strony www.

Podsumowanie

Procesy związane z SEO były znane najstarszym pozycjonera, jednak tak jak wszystko uległy zmianie, z tego też powodu pozycjonowanie obecnie wymaga od nas nieco więcej czasu, wiedzy i energii, nie ma również możliwości stosowania niegdyś powszechnie znanych i lubianych trików. Mimo wszystko dla każdego właściciela stron internetowych to niezmiennie być albo nie być w sieci.

--- Artykuł sponsorowany ---