SEO PR – na czym polega?

  • 01.08.2022, 12:00
  • Grupa Tipmedia
SEO PR – na czym polega?
Dbanie o widoczność w sieci to obecnie konieczność, jeśli chcemy zapewnić marce popularność i dotrzeć do potencjalnych klientów. Klasyczne działania SEO warto uzupełnić o pozycjonowanie wizerunkowe, dzięki czemu zadbamy o pozytywny wizerunek marki w sieci. Czym jest SEO PR?

Dbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google jest konieczne, jeśli chcemy zdobyć nowych klientów. Aby jednak osiągnąć najlepsze efekty, trzeba nie tylko budować widoczność strony, ale też dbać o jej wizerunek. Jeśli bowiem firma zdobędzie rozpoznawalna, ale opinie na jej temat będą negatywne, może to wpłynąć na utratę zaufania klientów. Jak zadbać o wizerunek firmy w sieci?

 

Czym jest SEO PR?

 

SEO to optymalizacja strony internetowej zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki internetowej. Są to działania w obrębie strony internetowej (on-site) oraz poza nią (off-site), które sprawiają, że strona staje się widoczna w wyszukiwarce internetowej, przede wszystkim Google. Działania obejmują m.in. optymalizację techniczną strony, optymalizację treści pod frazy kluczowe, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Z kolei PR to skrót od Public Relations, co oznaczania kształtowanie wizerunku. Działania PR obejmują sposób komunikacji, przyjęte przez firmę wartości i cele oraz sposoby ich realizacji, oraz inne działania obejmujące kontakt danego podmiotu z otoczeniem, w tym mediami. 

 

Gdy połączymy powyższe działania, otrzymamy SEO PR, czyli jednoczesne budowanie widoczności strony www i kształtowanie wizerunku marki. Strategia PR wraz z SEO obejmuje m.in.:

  • content marketing,
  • dobór grupy docelowej,
  • dobór słów kluczowych,
  • optymalizację strony internetowej,
  • użycie narzędzi służących m.in. do pozycjonowania, publikowania treści w mediach społecznościowych, monitorowania efektów pozycjonowania.

 

Dlaczego warto wdrożyć strategię SEO PR?

 

Przed skorzystaniem z danej usługi lub dokonaniem zakupu w sklepie internetowym, poszukujemy informacji, która ma nam odpowiedzieć na pytanie – czy warto skorzystać z usług danej firmy. Jeśli firma jest niewielka, potencjalny klient zwykle nie znajdzie zbyt wielu opinii na jej temat. Istnieje wtedy ryzyko, że wybierze ofertę firmy cieszącej się większą popularnością. Może być również tak, że komentarze internautów będą negatywne. To właśnie osoby niezadowolone z zakupu chętniej dzielą się swoją opinią, niż osoby, które po skorzystaniu z oferty nie mają żadnych zastrzeżeń. Może więc dojść do sytuacji, że opinie widniejące w sieci będą niesprawiedliwe, lecz zniechęcą one do skorzystania z usług danej firmy. Działania SEO PR pozwolą zadbać o pozytywny wizerunek marki w sieci, co pomoże przyciągnąć nowych klientów. 

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: