Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 27 kwietnia 2024 15:23
Przeczytaj!
Reklama

Akademia Zamojska szkoliła z podstaw pierwszej pomocy

Ponad 300 uczniów z zamojskich szkół średnich wzięło udział w warsztatach pn. „Bezpieczne ferie z AZ”, podczas których mogli poznać i doskonalić praktyczne umiejętności z zakresu podstaw pierwszej pomocy.
  • Źródło: Akademia Zamojska
Akademia Zamojska szkoliła z podstaw pierwszej pomocy

Podczas zabawy w trakcie wypoczynku i rozrywki nietrudno o wypadek. Jak zachować się w przypadku, gdy ktoś z naszych znajomych ulegnie wypadkowi, złamie rękę, nogę albo straci przytomność? Takie umiejętności powinien posiadać każdy z nas. Z tą ideą zajęcia dla uczniów szkół średnich przeprowadzili wykładowcy i nauczyciele akademiccy z Wydziału Nauk o Zdrowiu Akademii Zamojskiej.

 

Zajęcia zostały przeprowadzone w profesjonalnie wyposażonym Centrum Symulacji Medycznych Akademii Zamojskiej, jakie mieści się przy ul. Hrubieszowskiej 24. Pracownie symulacji są odzwierciedleniem sal, jakie możemy zobaczyć w szpitalnych oddziałach. W CSM znajdują się symulatory i trenażery, które są podłączone do specjalistycznej aparatury. Pozwala to prowadzącym zajęcia ustalić, czy uczeń lub student poprawnie wykonuje zadanie i właściwie opiekuje się poszkodowanym. W takich właśnie warunkach szkolili się uczniowie m.in. z I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Europejskiej w Zamościu, LO Centrum Szkół Mundurowych w Zamościu, ZSP nr 1 w Zamościu („Ekonomika”) oraz ZSP nr 3 w Zamościu („Elektryka”). W ramach jednego z zadań uczestnicy warsztatów musieli m.in. opanować masywny krwotok z rany, co wymagało od nich nie tylko wiedzy i zręczności, ale również opanowania emocji.

- Uczniowie musieli zmierzyć się z pakowaniem rany czyli tzw. wound packing – alternatywą dla opaski uciskowej, a także uczyli się i doskonalili w zakresie resuscytacji krążeniowo-oddechowej, opatrywali złamania kończyn oraz pracowali z pacjentem urazowym. Przygotowaliśmy również symulację, według scenariusza której, na oddziale szpitalnym doszło do zasłabnięcia pacjenta. Uczniowie mieli za zadanie udzielić mu pomocy z użyciem defibrylatora AED. Młodzież uczyła się także mierzyć i odczytywać parametry życiowe metodą manualną oraz z użyciem medycznej aparatury. Ponadto w innym punkcie uczniowie mogli nauczyć się jak usunąć zanieczyszczenie z oka. Wisienką na torcie była praca w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem gogli VR - wyliczał mgr Krzysztof Obolewicz z Centrum Symulacji Medycznych Akademii Zamojskiej.

 

Chętni mogli ponadto zapoznać się z ofertą studiów ramach Wydziału Nauk o Zdrowiu AZ na kierunkach takich jak: fizjoterapia, pielęgniarstwo, położnictwo oraz ratownictwo medyczne.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Reklama
News will be here
Reklama
News will be here
Reklama