Dobra strona internetowa, czyli jaka? 6 najważniejszych cech dzięki, którym twoja strona www, zyska sympatię użytkowników.

  • 11.12.2020, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Dobra strona internetowa, czyli jaka? 6 najważniejszych cech dzięki, którym…
Ile jest stron internetowych podobnych do Twojej? Co zrobić, aby moja strona była dobra? Te pytania powinien sobie zdać każdy, kto planuje zacząć swoją przygodę w sieci.

Profesjonalne strony internetowe są najczęściej zlecane do wykonania przez agencje interaktywne, w ten sposób możemy mieć pewność, że będą skupiały w sobie wszystkie te cechy, które determinują ich sukces w gąszczu innych.

 

Budowanie strony internetowej to wcale nie jest łatwe zadanie i wymaga poświęcenia dużej uwagi, oczywiście, jeżeli zakładamy, że ma być ona narzędziem do osiągania wyznaczonych celów.

6 najważniejszych cech dobrej strony www.

Zastanów się, na co sam, zwracasz uwagę, kiedy wchodzisz na daną witrynę. Myślę, że większość z nas już w pierwszych chwilach wyrabia sobie zdanie na temat danej strony internetowej, a co za tym idzie również na temat osoby czy firmy ją prowadzącej.

Strona internetowa wizytówką naszej firmy to stwierdzenie powinno nam szczególnie przyświecać, podczas jej tworzenia. Dobra strona www to zwiększanie sprzedaży, wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, oraz osiąganie wysokiej pozycji na rynku.

Jaka więc powinna być strona internetowa?

Po pierwsze przemyślany układ strony.

Podczas jej projektowanie, należy skupić się, aby była ona jak najbardziej użyteczna dla odwiedzających ją ludzi. Sensowna i trafna mapa strony będzie mieć tu kluczowe znaczenie. Dzięki jej logicznej budowie zyskujesz podwójną korzyść:

  • użytkownicy docenią łatwość i intuicyjność poruszania się po stronie,

  • Google doceni jej poprawną strukturę i nagrodzi Cię wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Po drugie responsywność.

Wyobraź sobie sytuację, w której właśnie jedziesz pociągiem i chcesz wejść na konkretną witrynę za pomocą swojego smartphone, a tu nagle nic, strona się nie otwiera. Co robisz? Oczywiście zapominasz o jej istnieniu, a nawet specjalnie później jej unikasz. To zrozumiałe po prostu zwyczajnie zdenerwował Cię fakt, że nie można było jej otworzyć na urządzeniu mobilnym. Dlatego zadbaj, aby twoja strona internetowa mogła być przeglądana nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale również mobilnych.

Po trzecie postaw na nowoczesność!

To pożądana cecha, na którą liczy większość użytkowników. Co sprawi, że strona będzie bardziej nowoczesna? Stosowanie multimediów, grafiki oraz sporej ilości przycisków „call to action”, będzie stanowiło w dużym stopniu o nowoczesności Twojej witryny i pozytywnie wpływało na odbiór i odczucia użytkowników.

Po czwarte bezpieczeństwo.

Zabezpieczenie witryny za pomocą certyfikatu SSL, to równie ważna kwestia, jak pozostałe. Szczególnie jeśli budujemy sklepy internetowe, trzeba zadbać, aby nasi klienci, oraz ich transakcje były maksymalnie bezpieczne.

Po piąte social media

Posiadanie profilu w mediach społecznościowych, z czasem przyniesie wiele korzyści dla naszej witryny. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, to tylko część z nich, dzięki aktywności w mediach społecznościowych wpływasz w znacznym stopniu na kwestie SEO. Pamiętaj, żeby na bieżąco dodawać treści i aby były one wartościowe, tylko wówczas będzie to miało sens.

Po szóste łatwy dostęp do informacji kontaktowych i formularzy.

Klient obdarzy większym zaufaniem taką witrynę, na której w sposób łatwy będzie mógł znaleźć dane kontaktowe. Często jest tak, że odwiedzająca naszą stronę osoba potrzebuje się z nami skontaktować, np. ma pytanie dotyczącą produktu na stronie, jeśli otrzyma szybką informację zwrotną, z pewnością wpłynie to pozytywnie na całościowy odbiór.

Podsumowanie.

Każdemu, kto tworzy stronę internetową, powinno przyświecać hasło „pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz”. Osiągaj sukces w internecie i generuj jak największe zyski.

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: