Kiedy outsorcować marketing swojej firmy do agencji marketingowej?

  • 09.03.2020, 10:00
  • Grupa Tipmedia
Kiedy outsorcować marketing swojej firmy do agencji marketingowej?
Każdy menedżer czy też właściciel małej firmy doskonale wie, jak ogromne znaczenie dla osiąganych wyników ma posiadanie działu marketingu internetowego. Doskonale zdają sobie oni sprawę z tego, jak potężnym medium jest internet i jak wiele dobrego mogą przynieść odpowiednio prowadzone działania marketingowe. Jak się jednak okazuje, coraz częściej, zamiast realizować je samodzielnie, korzysta się z outsourcingu marketingowego. Dlaczego warto to zrobić?

Czym jest outsourcing?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto korzystać z zewnętrznego outsourcingu marketingowego, trzeba najpierw dokładnie poznać definicje i znaczenie pojęcia outsourcing. Jest to w dosłownym tłumaczeniu korzystanie z zewnętrznych zasobów. Przekładając to na język przedsiębiorstwa, jest to wynajęcie zewnętrznej firmy w celu zrealizowania zadań związanych z daną dziedziną. W tym konkretnym przypadku chodzi oczywiście o zlecenie wykonywania prac związanych z marketingiem internetowym.

Oprócz jednak tej działalności outsourcing może przybierać zupełnie inne formy. Przykładowo bardzo często zaleca się go w przypadku prowadzenia księgowości, spraw kadrowych, szkolenia pracowników, czy też spraw związanych z logistyką i magazynowaniem. Zatem wszędzie tam, gdzie potrzebne są bardzo specjalistyczne umiejętności i doświadczenie.

Sposoby wykorzystania outsourcingu marketingowego

Rzecz jasna nie istnieje jedna, konieczna do wybrania droga i metoda wykorzystywania outsourcingu marketingowego w firmie. Przyjmuje się, że przybierać on może trzy postaci. Może to być outsourcing:

  • wewnętrzny — wykorzystanie takiego outsourcingu polega na zleceniu prac jedynie własnym pracownikom, bez wykorzystania zewnętrznych firm. Jest to rzecz jasna najgorszy możliwy sposób, ponieważ nie tylko jest bardzo czasochłonny, ponieważ wymaga wyszkolenia w tym zakresie pracowników, lecz również jest kosztowny, a z całą pewnością również najmniej skuteczny.
  • mieszany — specjalna grupa pracowników zajmująca się marketingiem w firmie nie realizuje samodzielnie wszystkich zadań, lecz korzysta przy co bardziej skomplikowanych procesach z usług firm zewnętrznych. Typowym tego przykładem jest np. pozycjonowanie stron lub też marketing szeptany,
  • zewnętrzny — jest to kompleksowy outsourcing marketingowy, w którym wszystkie usługi realizuje wynajęta agencja social media lub agencja interaktywna.

Dlaczego warto stosować outsourcing marketingowy?

Dlaczego jednak warto korzystać z outsourcingu marketingowego? Co dokładnie daje to firmie? Jakie niesie ze sobą zalety, które powodują, że agencja marketingowa Warszawa - Keep Going Group ma tylu klientów?

Zdecydowanie najważniejszą zaletą korzystania z usług takich agencji jest znaczne zwiększenie rozwoju firmy. Każdy bowiem wie, jaką siłą jest internet. Możliwość szerokiego reklamowania się w jego przestrzeni daje firmie możliwość dotarcia do właściwie każdego potencjalnego klienta. Outsourcing marketingowy pozwala zrealizować to taniej, a także efektywniej, ponieważ daje dostęp do najlepszych specjalistów z ogromnym doświadczeniem, którzy będą mogli wykonać odpowiednią pracę znacznie szybciej i lepiej niż gdyby firma realizowała ją samodzielnie. Agencja marketingowa Keep Going Group zajmie się Twoją promocją od A do Z, dbając o pozytywny wizerunek, a także wzrost sprzedaży i zwroty z inwestycji! Pracuj skutecznie, a nie ciężko!

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: