Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 6 grudnia 2025 06:38
Przeczytaj!
Reklama

Marketing emocjonalny jako dzisiejsza bezpieczna przestrzeń dla klientów

W dzisiejszych czasach stawia się na emocje i możliwości wyrażania siebie. Zwiększona świadomość dotycząca kultur, tolerancji i zrozumienia wobec osób wyróżniających się z tłumu to spora inspiracja dla twórców. Marketing emocjonalny zaczyna pełnić konkretną rolę w działaniach mających na celu przyciągnąć większe grono odbiorców, którzy mogą zmienić się w klientów. Emocje stały się elementem kampanii reklamowych przyciągających sporą uwagę. Przede wszystkim na piedestał stawiane są dziś uczucia, nie zaś atrybuty czy cena danego produktu. Odpowiedni język jest bowiem kluczem w komunikacji z potencjalnym klientem.
  • 30.08.2022 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Marketing emocjonalny jako dzisiejsza bezpieczna przestrzeń dla klientów

Działania marketingowe bezpośrednio związane z kontentem emocjonalnym

Marketing emocjonalny opiera się na przekazaniu doświadczeń i odczuć związanych z danym zagadnieniem i produktem. Oschłe informacje czy opisy produktu są zastępowane przez opowieści czy ciekawe treści dotyczące rozwoju, bezpieczeństwa czy świadomego dbania o swoje zdrowie. Producenci starają się poznać swoich odbiorców, zauważyć to, czego potrzebują i sprawić, że otrzymają produkt spełniający ich najśmielsze oczekiwania. Oferowana rzecz ma się stać obiektem pożądania, nie zaś potrzebą. Aby do tego doszło, należy przede wszystkim zadbać o formę i publikację treści, mających zachęcać klienta do podjęcia się interakcji. Nie chodzi o jasny komunikat – pod uwagę bierze się dialog i bliskość. Choć te stwierdzenie może wydawać się brutalne, emocje w marketingu są na topie, gdyż tworzą dla odbiorców bezpieczną przystań, w której mogą poczuć się zaopiekowani i dowartościowani. Jeżeli potrzeby emocjonalne klientów zostaną zaspokojone, będą wtedy chętniej dzielić się z innymi konsumentami możliwością doświadczenia pozytywnych emocji, polecając dany produkt lub usługę. Marki z osobowością stale inwestują w reklamy wizerunkowe, zachęcające użytkowników do odwiedzenia ich strony internetowej i dowiedzenia się więcej o produkcie czy usłudze. Takowe firmy określa się mianem „lovebrands”, gdyż cechują się unikatowością i wysokim poziomem rozpoznawalności wśród klientów.

SEO a marketing emocjonalny. Czy są one ze sobą powiązane?

Wiele osób uważa SEO za rozwiązania techniczne, mające przede wszystkim usprawnić działanie strony i tym samym zadbać o to, by ta znalazła się na szczycie wyszukiwarki. Nie jest to jednak takie proste, bowiem Google dobiera treści oryginalne i angażujące, wysuwając je na sam szczyt wyników wyszukiwań. Algorytmy zwracają uwagę na atrakcyjność strony pod względem technicznym, funkcjonalnym, lecz także przyjaznym dla klientów. Ruch na stronie generuje większy zysk dla przedsiębiorcy, a także sprawia, że witryna zaczyna wyprzedzać konkurencję – a to jest główny cel działań SEO. Content marketing jest ściśle połączony z pozycjonowaniem stron i promocją przedsiębiorstwa. Więcej o tym związku pomiędzy jednym a drugim zagadnieniem dowiesz się na afterweb.pl. Strona prowadzona jest przez reprezentantów firmy Afterweb, dzięki czemu ma się pewność, że otrzymuje się dostęp do wiedzy fachowej i merytorycznej.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama