Zadania i obowiązki project managera
Ścieszka kariery nie jest ściśle związana ze specjalnością studiów, a project managerem zostać mogą absolwenci zarówno kierunków humanistycznych, jak i ścisłych. Osoby obejmujące to stanowisko zajmują się przede wszystkim koordynowaniem wszelkich projektów realizowanych przez rozmaite korporacje. W zależności od firmy mogą to być przedsięwzięcia związane z takimi branżami jak np. finanse, PR i identyfikacja wizualna, telekomunikacja lub IT.
Strategia i nie tylko
Project Manager opracowuje także harmonogramy działań i strategię, sporządza kosztorysy, czy przygotowuje prezentacje na potrzeby wewnętrzne lub zewnętrzne klientów. W tym celu nierzadko kontaktuje się on z innymi działami firmy, monitoruje efektywność prowadzonych przez nie działań i w razie nieprzewidzianych problemów stara się opracować propozycję ich rozwiązania. Do jego zadań należy także identyfikacja wizualna firmy polegająca na tworzeniu wizerunku marki w oczach klientów.
Czy każdy może być project managerem?
Oprócz wykształcenia kierunkowego, które nie jest jednak wymagane, aby pracować jako project manager, mile widziane są studia podyplomowe lub kursy – możesz znaleźć je tu https://mindstream.pl. Ze stanowiskiem tym związana jest również określona grupa cech. Project manager, bez względu na to, czy zajmuje się on identyfikacją wizualną marki lub sporządzaniem biznesplanu w realizacji powierzonych mu zadań musi wyróżniać się zdolnościami przywódczymi i odpornością na stres. Współpraca z innymi ludźmi to często szereg trudności, dlatego ważne są też kreatywność oraz gotowość do stawiania czoła nowym wyzwaniom. W sytuacji, gdy w małym zespole zbierze się kilka silnych osobowości, nie trudno jest o konflikt.
Dobry project manager potrafił będzie go zakończyć, a nawet wcześniej zapobiec niepotrzebnym tarciom. Do zestawu cech idealnego kierownika projektów dodać należy też wysoko rozwinięte zdolności analityczne i zdobyte wcześniej doświadczenie w podobnej pracy. Niezastąpiona jest także znajomość języków. Z racji, że project manager uczestniczy często w negocjacjach lub spotkaniach, konieczne są zaawansowane zdolności interpersonalne.
Zanim podejmiemy decyzję o tym, że naszą karierę zawodową zamierzamy pokierować w określonym kierunku, warto zastanowić się nad tym, czy nadajemy się do danej profesji. Właściwe będzie też dobre przygotowanie w postaci ukończenia kursu lub zdobycia kilku certyfikatów w danej dziedzinie. Dobrym planem będzie też odbycie stażu. Pozwoli on nam się przekonać o słuszności naszej wizji dalszego rozwoju zawodowego.






